Ακούμε διαρκώς στην Προεκλογική περίοδο να αναφέρονται κόμματα στην κατάργηση των Προτύπων Σχολείων και στην απαξίωση που έγινε στην Αριστεία από την πρόσφατη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Κόμματα όπως η ΝΔ και το ΠΟΤΑΜΙ που αναφανδόν τάσσονται υπέρ της πλήρους επαναφοράς των Προτύπων Σχολείων με εξετάσεις, αναφέρονται συλλήβδην σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία. Καλό είναι να υπάρξει διάκριση μεταξύ των γιατί άλλος είναι ο ρόλος του ενός και άλλος του άλλου τύπου σχολείου. Το Πρότυπο σχολείο των αριστούχων δεν θα πρέπει να είναι Πειραματικό διότι το δείγμα των μαθητών δεν εξυπηρετεί τον πειραματισμό με νέες διδασκαλίες, που πρέπει να αφορούν και τους καλούς και τους αδύνατους μαθητές και να αποσκοπούν στην βελτίωση σε όλο το φάσμα των μαθητών. Τα Πρότυπα Σχολεία πρέπει να είναι διεσπαρμένα και αυτά σε όλες τις περιφέρειες και ο ρόλος τους είναι αντίστοιχος με αυτόν των εθνικών ομάδων νέων στον αθλητισμό. Να πάρουν κάποιους που διακρίνονται μαθησιακά και να τους βελτιώσουν. Να επενδύσει από νωρίς η χώρα πάνω τους. Δεδομένου του περιορισμένου αριθμού των μαθητών στα Πρότυπα σχολεία, αυτά δεν θα απογυμνώνουν τα άλλα σχολεία στις περιοχές της έδρας τους από καλούς μαθητές.

Και μπορούν να υπάρχουν και Πρότυπα Σχολεία δεξιοτήτων όπως πχ τώρα έχουμε τα Μουσικά σχολεία και σε συγκεκριμένες περιφέρειες αυτά μπορεί να αφορούν δεξιότητες που να συνδέονται με την παραγωγή και την ανάπτυξη της περιοχής. Και όπου υπάρχει Πρότυπο, μπορεί ξεχωριστά να υπάρχει άλλο σχολείο Πειραματικό, που να παίρνει μαθητές με την τυχαιότητα της κλήρωσης και να είναι φορέας των διδασκαλείων, που θα αναπτύξουν μοντέρνες καινοτόμες μεθόδους διδακτικής.

Δυο θεσμοί ξεχωριστοί λοιπόν, δυο τύποι σχολείων, που θα βελτιώσουν την Παιδεία μας, αν τους δοθεί ο τρόπος να το κάνουμε και αν οι αρμόδιοι δεν φορούν παρωπίδες του στιλ που θεωρεί την Αριστεία σαν Ρατσισμό και την αξιολόγηση σαν ποινή και όχι πηγή δεδομένων για βελτίωση.

Θ.Κ.

Αφήστε μια απάντηση

Η Διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας δεν θα δημοσιευθεί.